2025-04-09
MAZOP Group, polski producent opakowań dla e-commerce, przemysłu i branży motoryzacyjnej, jest o krok od debiutu na rynku NewConnect, Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Jednocześnie spółka koncentruje się na dynamicznym rozwoju struktur sprzedażowych na 24 rynkach zagranicznych, gdzie już dzisiaj dostarczane są jej produkty. W ubiegłym roku MAZOP utworzył własny dział handlowy w Niemczech.
Spółka podkreśla, że decyzja o rezygnacji ze współpracy z zewnętrznymi pośrednikami na rzecz własnego działu handlowego jest elementem długofalowej strategii mającej na celu zwiększenie marżowości oraz wzmocnienie kontroli nad procesem sprzedaży i obsługą klientów zagranicznych.
– Zdecydowaliśmy się na zmianę modelu współpracy w Niemczech, rezygnując z zewnętrznych pośredników i zatrudniając własnych handlowców. To nieoczywisty krok, który wiązał się z czasowym ograniczeniem zamówień, jednak z perspektywy długofalowej pozwoli nam przejąć pełną kontrolę nad sprzedażą. Już teraz widzimy, że nasza strategia przynosi zamierzone efekty. Już w 2025 roku planujemy nie tylko nadrobić lukę sprzedażową, ale też osiągnąć lepsze wyniki dzięki bezpośrednim kontraktom i wyższej marży – komentuje Krzysztof Rusin, prezes zarządu MAZOP Group.
W 2024 roku MAZOP Group wypracował przychody na poziomie prawie 40 mln zł, ale poniósł stratę w kwocie 200 mln zł. Debiut na rynku NewConnect ma na celu zwiększenie transparentności, wzmocnienie wiarygodności wobec partnerów oraz obecnych inwestorów spółki.
– Debiut na NewConnect traktujemy jako naturalny etap w rozwoju spółki. Przez ostatnie lata udowodniliśmy, że potrafimy skutecznie realizować strategię wzrostu, inwestować w innowacje i budować silną markę na rynku krajowym oraz międzynarodowym. Wierzymy w polski rynek kapitałowy, dlatego chcemy dzielić się naszym rozwojem z inwestorami – mówi Krzysztof Rusin.
Producent opakowań, w ramach swojej Grupy, z sukcesem rozwija również spółkę Sheep Me, która świadczy usługi fulfillmentowe dla e-commerce. W 2024 r. Sheep Me zwiększyło swoje przychody o 60% do 1,7 mln zł. W planach MAZOP Group jest dalszy rozwój tego biznesu.
MAZOP Group SA. dzięki własnemu działowi projektowemu oraz R&D, nieustannie rozwija portfolio produktowe. Spółka wdrożyła m.in. kontenery paletowe łączące tekturę, drewno i wypełnienia z pianek oraz plastra miodu. Kolejnymi innowacyjnymi produktami w ofercie są Fixboxy z folią poliuretanową do zabezpieczania komponentów elektronicznych oraz Safeboxy – opakowania chroniące przed kradzieżą w trakcie transportu. Dużą popularnością cieszą się nowe Rollbox Pro, czyli wzmocniona i ulepszona wersja klasycznej owijki do książek Rollbox. Spółka rozwija też wypełnienia z papierowego plastra miodu jako ekologiczną alternatywę dla pianek - produkt ten znany obecnie głównie w branży meblarskiej zdobywa coraz większą popularność również w przemyśle i automotive.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...